luni, 18 iulie 2011

Scarita Belioara

Alta iesire, acum vreo 2 saptamani, de data asta doar noi 3 tot pe Valea Ariesului, dupa Lunca Ariesului se face dreapta pe valea Posegii prin Cheile Posegii pana la rezervatia naturala Scarita-Belioara.
Am ajuns tarziu (Cristi a avut ceva meci de la 9 dimineata), asa ca abia pe la amiaza am ajuns. Am si ratat la un moment dat drumul catre rezervatie; dupa Posaga de Jos trebuie facut dreapta pe langa biserica de lemn, dar marcajul traseului este trecut pe un stalp de curent din beton si din sensul din care veneam noi se poate rata foarte usor.
Am vrut sa facem putin dintr-un traseu marcat si sa ajungem la un punct de belvedere dar ne-am inecat ca tiganu la mal si cand mai aveam putin, ne-am intors: Cristi a fost cam obosit (dimineata alergase si la meci) si urzicat prin vegetatia mare, a cedat. Dar ne-am ales cu o plimbare si cateva poze.
Asadar, dupa Posaga de Jos trecem de Manastirea Posaga si facem dreapta catre Posaga de Sus si ne apropiem de rezervatie. Drumul este drum de tara, fara asfalt dar acceptabil, fara prea multe gropi.


 Daca intrati pe traseele care o iau spre stanga o sa intalniti aceasta poarta dar nu dezarmati pentru ca este deschisa si se poate face traseul fara nici o problema.










 10 seconds delay :)




 Niste nori amenintatori dadeau tarcoale (la plecare aveam sa constatam ca mai jos cu 10 Km plouase torential cu rupt de copaci si chestii grele).
Foarte interesant a fost faptul ca avand versantul abrupt ca un perete in stanga si norii undeva la 10-15 Km in drepata orice tunet se reflecta in perete si il auzeam ca o bubuitura de tun, trasa parca de langa noi :)








 Mda, aici ne-am cam urzicat :), dar cica face bine la reumatism


 La intoarcere am intalnit si niste alpinisti care stateau cu cortu chiar la intrare langa cararea ce duce pe langa versant. Pareau ca "amenajeaza" ceva traseu de escalada sau ceva (bateau cu ciocanu ceva :) , nu stiu ca nu-s in tema cu escalada)


Desi nu pot zice ca am vazut Scarita Belioara, pe mine m-a convins ca e o zona pentru care merita sa alocati cel putin o zi pentru traseele de aici (pacat ca nu am ajuns la punctele de belvedere, dar e un motiv sa ne intoarcem).

Un comentariu:

Anonim spunea...

e superba zona ,pe cheile runcului cu popas la Casa Partizanilor in satul Runc